D-100’ü baypas edecek detaylar
- gorunumhaber

- 3 saat önce
- 1 dakikada okunur
Lüleburgaz çevre yolu, Babaeski-Lüleburgaz D-100 karayolu girişinden başlayarak, ilçe merkezinin güneyinden geçiyor ve Lüleburgaz çıkışında D-100 karayoluna yeniden bağlanıyor. Güzergâh boyunca 6 kavşak, 2 köprü, 2 alt geçit ve 14 menfez yer alacak.


Lüleburgaz’da Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan ‘Lüleburgaz Çevre Yolu’ projesine ‘ÇED olumlu’ kararı çıkması ardından proje detayları da merak konusu haline geldi. Proje tanıtım dosyasına göre proje, Babaeski-Lüleburgaz D-100 karayolu girişinden başlayarak, ilçe merkezinin güneyinden geçiyor ve Lüleburgaz çıkışında D-100 karayoluna yeniden bağlanıyor. Güzergâh boyunca 6 kavşak, 2 köprü, 2 alt geçit ve 14 menfez yer alacak.
Yol, 2x2 şeritli, 25 metre platform genişliğinde ve bitümlü sıcak karışım (BSK) kaplamalı olarak inşa edilecek. Proje kapsamında;
K-1 Kavşağı Babaeski yönünden Lüleburgaz’a giriş bağlantısını sağlayacak,
K-2 Kavşağı dönüş trafiğini düzenleyecek,
K-3 ve K-4 İstasyon Kavşakları, tren istasyonu ve çevre mahallelere bağlantı sağlayacak,
K-5 Eskibedir Kavşağı ise Eskibedir ve ilçe merkezi arasında ulaşımı kolaylaştıracak.
K-6 Kavşağı proje sonunda yer alacak ve Yörük Deresi’ni 30 metrelik bir köprüyle geçerek D-100’e bağlanacak.
Toplam yatırım bedeli 3 milyar 750 milyon TL olan proje, Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü sorumluluğunda yürütülüyor. Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) sürecinde “ÇED Olumlu” kararı alan proje için kamulaştırma ve inşaat işlemlerinin yaklaşık iki yıl içinde tamamlanarak yolun hizmete açılması planlanıyor.
Çevre yolunun şehir içi kazalarının azalmasının yanında gürültü ve hava kirliliğinin azalmasına katkı sağlayacağı belirtiliyor.



Yorumlar