top of page

Yeni müfredata tepki!

“Laiklik ve bilim karşıtı yeni müfredatı reddediyoruz”

Lüleburgaz Emek ve Demokrasi Platformu bileşenleri tarafından, Milli Eğitim Bakanlığı’nın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne tepki gösteren bir basın açıklaması yapıldı.




Lüleburgaz Emek ve Demokrasi Platformu tarafından, Milli Eğitim Bakanlığı’nın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne tepki gösteren bir basın açıklaması yapıldı.

10 Haziran günü saat 18:00’da Üçgen Park’ta gerçekleşen basın açıklamasını CHP Lüleburgaz İlçe Kadın Kolları’nda Genel Sekreter Pınar Çetin okudu.

Çetin, yeni müfredat modelini reddettiklerini belirtti.

Bazı derslerin azaltıldığını belirten Çetin; “Ders kitaplarında yüzde 35 oranında ‘sadeleştirme’ yapıldığı iddiasıyla doğrudan bilim, tarih, felsefe ve sanat derslerinin hedef alındığı görülmektedir. Bazı derslerde ünite ve kazanım sayılarının azaltılarak tek din, tek mezhep, tek kimlik ve tek dil üzerinden ağırlıklı olarak hem dini, hem de milli ve manevi öğeler ve referanslarla donatılmış bir müfredat taslağı hazırlanmıştır. Eğitim müfredatında 12 Eylül darbecilerinin izinden gidilerek Türk İslam sentezinin benimsenmiş olması ve tek din, tek mezhep ve tek dil yaklaşımının daha da belirgin hale getirilmiş olması dikkat çekicidir. Ayrıca eğitimde dile dayalı olarak ayrımcılık yapılması pek çok temel insan hakları belgesinde yasaklanmış olmasına rağmen maalesef yeni müfredatta anadilinde eğitimin esamesi bile okunmuyor. Geçtiğimiz yıllar içinde eğitim müfredatına yönelik bilim dışı müdahaleler artmış, felsefe ve bilim ders saatleri azaltılmış, beden eğitimi, resim ve müzik ders saatlerinin azaltılarak yerine din dersleri getirilmiştir. Otizmli ve zihinsel engelli çocuklara yönelik zorunlu din dersi getirildi, okul öncesinde ‘manevi değerler’ seminerleri verildi. Okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin camilere götürülmesi, din eğitiminin fiilen okul öncesine ve kreşlere kadar indirilmesi gibi uygulamalar ilk akla gelen düzenlemelerdir” dedi.

“YENİ MÜFREDATI REDDEDİYORUZ”

Çetin; “Yeni müfredat değişiklikleri okullar başta olmak üzere eğitim sisteminde yaşanan dinselleşme kuşatmasının en son ve en tehlikeli aşamasını oluşturmaktadır” derken, MEB’in yeni müfredatının, düşünmeyen, sorgulamayan, eleştirmeyen, itiraz etmeyen nesiller yetiştirmek amacıyla hazırlandığını iddia etti.

Laiklik ve bilim karşıtı yeni müfredatı reddettiklerini dile getiren Çetin, “Öğretim programlarında bilimsel eğitim ile ilgili olan pek çok nokta özenle sadeleştirme ya da ayıklamaya tabi tutulmuştur. Tek adam rejiminin bütün hedeflerini açık ve gizli amaç ve değerler üzerinden ders kitaplarına yerleştirerek kendilerince dini ve milli bir müfredat oluşturulmak istendiği anlaşılmaktadır. Dolayısıyla çocuklarımızın eğitiminde telafisi güç olumsuzluklar yaratacak bu müfredat değişikliği kabul edilemez. Lüleburgaz Emek ve Demokrasi Platformu olarak eğitim müfredatı olmaktan çok siyasi iktidarın siyasal- ideolojik hedeflerini gözeten, tek adam rejiminin yaratmaya çalıştığı toplum modelini temel alan, laiklik ve bilim karşıtı yeni müfredatı reddediyoruz.  Eğitim müfredatı, öğrencilere yaşamı bir bütün olarak kavramayı hedefleyen, çocuk ve gençlerin çok yönlü gelişimlerine hizmet edecek öğrenme yaşantılarını içeren laik ve bilimsel bir içerikte olmak zorundadır” ifadelerine yer verdi.

90 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Commentaires


bottom of page