25 Mayıs 2020 Pazartesi
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Cengiz Gürkan
CORONA (C-19)
Yazı Tarihi: 16 Mart 2020 Pazartesi 07:37

Bu haftaki yazımın konusunu C-19’a (Corona Virüs) ayırdım.

Hastalığın kesin tedavisi henüz bulunmamıştır. Önlem olarak gerek sosyal medyada gerekse yazılı ve görsel basında yapmamız gerekenler bol bol paylaşılmaktadır. Temizlik ve hijyene dikkat etmemiz gerekmektedir.

Diğer önlemler olarak bağışıklık sistemini nasıl  desteklememiz gerektiğini anlatacağım.

Bitkisel destekler:

Ekinezya: Bağışıklık sistemini destekleyen, soğuk algınlığı ve grip gibi hastalıkların semptomlarını hafifletip hastalığa yakalanma riskini azaltan bitkisel bir destektir. Hastalık belirtileri başladığı andan itibaren 7 gün boyunca günde iki kez 1’er su bardağı haşlanmış suda demleyerek 7-8 dakika sonra balla tatlandırılıp içilir. Destek amacıyla önerilir.

Sarımsak: Bağışıklık sistemini desteklemek amacıyla kendisi günde 2 diş yutularak ya da ekstresinden 600 mg alınması önerilir.

Ginseng: Solunum sistemi enfeksiyonlarında immun (savunma) sistemini desteklemek amacıyla preparatlarının (tablet, macun, ekstrakt) kullanılması önerilir.

Hibuscus: Bağışıklık sistemini, solunum sistemi enfeksiyonlarında destekleyen ve yüksek oranda C vitamini içermesinden dolayı günde 2-3 su bardağı haşlama yöntemi ile yapılan çayından içilmesi tavsiye olunur. Hoş bir içimi vardır.

Bağışıklı sistemini kuvvetlendiren B vitaminleri:

B5 VİTAMİNİ (PANTOTENİK ASİT)

Çeşitli gıdaların 100 gramındaki B5 vitamini miktarı (Günlük ihtiyaç: 5-10 mikrogram)

Toz pakmaya: 5-20 mikrogram

Dana karaciğeri: 6

Yumurta sarısı: 6

Kalp: 5

Dil: 3

Kepek: 3

Fıstık: 2,5

Kuru kayısı: 2

Buğday çimi: 2

 

B12 VİTAMİNİ

Alyuvarların gelişmesini sağlayarak kansızlığı giderir. Bağışıklık sisteminin güçlü olmasına faydalıdır.

Çeşitli gıdaların 100 gramındaki B12 vitamini miktarı (Günlük ihtiyaç 3-6 mikrogram)

Dana karaciğeri: 15 mikrogram

Dana eti: 4

İnek sütü: 5

Balık: 2

Polen: 2

 

C1 VİTAMİNİ

Bu vitamin hücre ve dokuların dış etkenlerden korunmasını sağlar. Vücudun enfeksiyonlara karşı direncini artırır.

Çeşitli gıdaların 100 gramındaki C1 vitamini miktarı (Günlük ihtiyaç 30-75 mikrogram)

Kuşburnu: 500-1200 mikrogram

Maydanoz: 200

Lahana: 50-200

Semizotu: 120

Yeşil biber: 120

Limon: 100

Portakal: 80

Mandalina: 60

Tere: 90

Çilek: 60

Greyfurt: 40

**          **         

Önlem alın tedbir alın ama panik yapmayın. Sağlıkla kalın, Allah’a emanet olun.

 

 

Bu yazı 2986 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» Ginseng bitkisi
» CORONA (C-19)
» ANÜS KAŞINTISI (Pruritis Ani)
» ATEŞ
» İLTİHABİ EKLEM ROMATİZMASI (Romatoid Artrit-RA)
» SİNÜZİT
» Tansiyon Yüksekliği (Hipertansiyon)
» GASTRİT
» SES KISIKLIĞI
» KRONİK (MÜZMİN, SÜREĞEN) BRONŞİT
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter