22 Eylül 2019 Pazar
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Diyetisyen Elif Nur BAŞARAN
Omega-3 Yağ Asidi
Yazı Tarihi: 20 Haziran 2019 Perşembe 09:26

Merhaba sevgili okuyucular. Bu hafta herkesin bildiği omega-3’ten bahsetmek istiyorum. Hepimiz omega-3 yağ asitlerinin sağlıklı olduğunu biliyoruz, fakat gelin bu kez hangi besinlerde bulunduğunu ve ne işe yaradığını öğrenelim. 

 

Nedir bu herkesin bildiği Omega-3 Sağlık için faydaları nelerdir?

Omega-3, esansiyal bir yağ asididir. Doymamış yağ asididir ve doymamış yağ olduğu için vücutta birçok işlevi vardır.

  • Özellikle damar sağlığı için çok faydalıdır dolayısıyla kalp sağlığı için oldukça önemlidir.
  • Kolesterolün düşmesine yardımcıdır.
  • Mental işlevlerin daha iyi olmasını sağlar. Konsantrasyonu arttırır.
  • Kanser koruyucudur.
  • Eksikliği durumunda nörolojik ve nöropsikolojik rahatsızlıklar olabilir.
  • Vücutta az olması halinde, öğrenmede zayıflık, görmede güçlük, kol ve bacaklarda uyuşukluk hissi olabilir. 

Omega-3 hangi besinlerde bulunur?

Özellikle hayvansal kaynaklı olarak deniz ürünlerinde bulunur. En yüksek omega-3 içeriği somon ve uskumru balıklarındadır.

Bitkisel olarak da ceviz, zeytinyağı, semizotu ve keten tohumunda omega-3 bulunmaktadır.

Balık sezonunun kapandığı bu zamanlarda, omega-3’ü balıktan alamıyorsak bitkisel kaynakları tüketmekte fayda var. Fakat yine de günlük alınması gereken doz karşılanmayabilir. Bu nedenle doktor kontrolünde besin takviyesi olarak omega-3 yağ asidi almakta fayda var…

 

 

 

 

Bu yazı 3735 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» Omega-3 Yağ Asidi
» Bayram Sonrası Kaçamakların Dengelenmesi
» YÜKSEK KOLESTEROLDE BESLENME
» OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME
» MAYIS AYI- MEYVE SEBZELERİ
» RAMAZAN AYINDA BESLENME
» GAPS DİYETİ NEDİR?
» EMZİRME DÖNEMİNDE BESLENME
» MUTLU EDEN BESİNLER
» YEME BOZUKLUKLARINA DİKKAT
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter