26 Haziran 2019 Çarşamba
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Diyetisyen Elif Nur BAŞARAN
KİLO VERMEK İÇİN YAPILAN 5 HATA
Yazı Tarihi: 12 Aralık 2018 Çarşamba 09:33

ELİF NUR BAŞARAN

Diyetisyen

 

SADECE TEK ŞEKER KULLANIYORUM, KULLANMAYA DEVAM EDEBİLİR MİYİM?

            Basit şeker kullanımı vücudun metabolik yapısını değiştirdiğinden günde tek de olsa şeker kullandığımızda vücut bundan etkileniyor. Sağlıklı beslenme standartları vücuda şekeri basit şeker olarak değil, meyve şekeri, doğal bal ve tam buğday ürünlerinden almamızı öneriyor. O yüzden kilo verme diyetiniz bittikten sonra bile şeker kullanmamanız gerekiyor.

ARA ÖĞÜNLERİMİ YAPMASAM, HATTA ÖĞLE YEMEĞİNDE DE ACIKMIYORUM, YEMESEM?

            Eğer diyet programınız size özel hazırlanmışsa ve ara öğün içeren bir listeniz varsa diyetisyeninize sormadan ara öğünleri atlamak yetersiz beslenmenize sebep olacaktır. Ara öğün olmadan beslenmek için diyet listesinin ona göre hazırlanması, ara öğünde kullanılan süt ürünleri, meyve ve kuruyemişlerin ana öğünlerde verilmesi gerekmektedir. Ancak bu şekilde ara öğünsüz beslenme sağlıklı olabilir.

SU TÜKETMİYORUM AMA ÇAY KAHVE İÇİYORUM

            Su tüketiminden kastımız tüm sıvıları değil sadece suyu kapsıyor. Fakat bireyler çay, kahve ile sıvı aldıklarında, bunun su yerine geçtiğini düşünüyorlar. Halbuki fazla çay ve kahve tüketimi vücutta ödeme sebep olduğundan daha fazla su içmemiz gerekiyor.

DİYET YAPARKEN HİÇ EKMEK YEMESEM DAHA HIZLI KİLO VERİR MİYİM?

            Ömür boyu sürdürülebilir beslenme taraftarıyım. Bu nedenle diyet boyunca ekmeği kesip ideal kiloya gelindiğinde ekmeğe tekrar başlamayı doğru bulmuyorum. Ki bu durum porsiyon kontrolü yapılamadığı takdirde bireye kilo aldırabiliyor. Halbuki diyet süresince de ekmeği ne ölçüde ve ne kadar tüketeceğinizi bilirseniz, koruma aşamasında kilo almayacaksınız.

SALATALARIMA HİÇ YAĞ KOYMASAM DAHA KOLAY KİLO VEREBİLİR MİYİM?

            Beslenme listeleri hazırlanırken vücuda alması gereken protein, karbonhidrat ve yağı belli oranlarda vererek sağlıklı beslenmeyi planlıyoruz. Bu nedenle sağlıklı beslenme için belirli miktarda yağ almamız gerekiyor. Vücuda sağlıklı yağlar almadan, sağlıklı yağ kaybı da yaşayamıyoruz. Bu nedenle diyetinizin içerdiği miktarda zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı veya fındık yağını muhakkak kullanmalısınız.                                                                                                   

Bu yazı 1439 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» Omega-3 Yağ Asidi
» Bayram Sonrası Kaçamakların Dengelenmesi
» YÜKSEK KOLESTEROLDE BESLENME
» OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME
» MAYIS AYI- MEYVE SEBZELERİ
» RAMAZAN AYINDA BESLENME
» GAPS DİYETİ NEDİR?
» EMZİRME DÖNEMİNDE BESLENME
» MUTLU EDEN BESİNLER
» YEME BOZUKLUKLARINA DİKKAT
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter