22 Kasım 2017 Çarşamba
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 8°C
Çok Bulutlu
YAZAR DETAYI
Derya BALLI
 KAYGIMIZI ÖNLEMEK
Yazı Tarihi: 16 Ağustos 2017 Çarşamba 07:30

safirpsikoloji@gmail.com

Kaygıdan dolayı sorun yaşayanlardan biriyseniz; gününüzün büyük bir kısmını fiziksel belirtilerle boğuşarak, korku duyarak veya yaşadığınız kaygı hissini etrafınızdan gizlemeye çalışarak geçiriyor olabilirsiniz. Stres yaratan faktörler meydana geldiğinde, kalp atışlarınızın hızlanması, titreme, baş dönmesi, takıntılı düşünceler ve diğer bazı belirtiler ortaya çıkabilir.
Kaygı, kendinizi bunalmış hissetmenize neden olabilir ve bir kere böyle hissettiğinizde, kendinizi nasıl daha iyi hissedeceğinizi bilmeniz daha zor hale gelir. Eğer kaygı yaşıyorsanız, cesaretinizi ve kendinize güveninizi kaybetmeyin. Kaygıyı azaltmaya yönelik basit alışkanlıklar, kendinizi daha iyi hissetmenize yardım edebilir.
Kaygıyı yenmeniz ve hayatınızın kontrolünü tekrar ele alabilmeniz için kullanabileceğiniz beş kolay alışkanlık vardır:

1) Kaygınızı kabul edin
   Kaygı duymak sizin hatanız değil. Kim olduğunuzla ilgili olarak doğuştan getirdiğiniz herhangi bir sorun yok. Siz iyi, değerli ve özel bir insansınız. Siz sadece kaygıdan dolayı zarar görüyorsunuz.
Kaygılarınızı kabul edin. Kendinizi nasıl hissettiğinizi, güvendiğiniz bir arkadaşınızla, eşinizle veya akrabanızla paylaşın. Psikologa gidin onunla konuşun.

2)  “Kuvvet” dilini kullanın.                                                                                                                       Kullandığınız kelimelerin, kendinizi nasıl hissettiğiniz üzerinde güçlü bir etkisi vardır.  "Yapamam, her zaman, hiçbir zaman ve yapmalıyım." gibi kelimeler endişe ve korkularınızın devam etmesine neden olur. Kuvvet dili demek, öz değeriniz ve kişisel gücünüze dair hislerinizi iyileştiren kelimeler kullanmak demektir: “Kaygımı kontrol edemiyorum” yerine “Kaygımı kontrol edebilirim ve bunu yenebilmek için gerekli olan becerileri öğreniyorum.”  Veya “Akşam yemeği için geç kalmamalıyım” yerine “Akşam yemeğine geç kalabilirim” ifadesini kullanmak gibi.

3) İçsel gücünüzü her gün ayarlayın.                                                                                                                   İçsel gücünüzü, diğer kaslarınız gibi bir kas olarak düşünün. Ne kadar çok kullanırsanız, o kadar kuvvetli hale gelir ve başarma şansınız o kadar artar. Sağlıklı bir yaşam stratejisini her denediğinizde, kaygılarınızı yenme beceriniz de artmaya başlar. Dün yapamadığınız bir şeyi, bugün yapabilirsiniz. Pratik yaparak, yeni becerileriniz otomatik hale gelir. Bu, endişeden bağımsız olmanızı sağlar.

4) Küçük, gerçekleştirilebilir hedefler belirleyin
    Kaygılı insanlar, kendileri için gerçekçi olamayacak derecede yüksek hedefler belirleme eğilimindedirler. Bu eğilime karşı gelmek için, daha kolay gerçekleştirebileceğiniz hedefler belirleyin. Bu kendinize olan güveninizi ve başarma hissinizi tazeler.

5) Farkına varın; şu an, kendinizi daha iyi hissetmeye başlamak için en uygun zaman.
    Kaygılarınızı yenmek için tek uygun zaman şimdi ve şu an… Başlamak için, belirtilerinizden kurtulmaya, kendinizi daha enerjik hissetmeye veya herhangi başka bir şeyin olmasına ihtiyacınız yok. Tek yapmanız gereken ilk adımı atmak.
Bu beş alışkanlığı her gün yapın ve göreceksiniz ki gücünüzü, kaygılarınızdan geri aldıkça, becerileriniz de gelişmeye başlayacak.

Bu yazı 331 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» RUHSAL ZEKA
» ALIŞVERİŞ BAĞIMLILIĞI 2
» ALIŞVERİŞ BAĞIMLILIĞI
» AŞK
» DOĞUM SONRASI DEPRESYONU 2
» DOĞUM SONRASI DEPRESYONU (DSD)Bağlantı
» KAHRAMAN BABALAR
» OKUL FOBİSİ
» BABA FİGÜRÜNÜN ÇOCUK İÇİN ÖNEMİ
» ÖFKE KONTROLÜ
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter