01 Aralık 2021 Çarşamba
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
HABER DETAYI
GEBELİKTE SAĞLIKLI BESLENME İÇİN GENEL İPUÇLARI
En-Fit Beslenme ve Diyet Danışmanlığı Diyetisyen Gülsüm Sevim
Lüleburgaz # 25 Ekim 2021 Pazartesi 07:31

Merhabalar, bu haftaki konumuz gebelik sürecinde olan anne adaylarımız için beslenmemizi nasıl daha iyiye taşıyıp bebeğimiz ve kendimiz için süreci nasıl daha sağlıklı hale getirebileceğimiz.

Beslenme, anne karnında başlayarak ömrün sonuna kadar devam eden biyolojik bir ihtiyaçtır. Anne karnında bebek annenin yedikleriyle doğrudan bağlantılı fayda ya da zarara maruz kalır. Bu nedenle gebelik döneminde beslenme bebeğin sağlığı için oldukça önemlidir. Bilinçli hareket edilmelidir. Gebelik öncesi ve gebelik dönemindeki beslenme şekli bebeğin doğum aralığını, beyin gelişimini, sağlığını doğrudan etkiler. Gebelik döneminde annenin enerji ihtiyacı artar, bu artan enerji açığını doğru ve sağlıklı seçeneklerle yerine koymak büyük önem taşır. Bu dönemde annenin dikkat etmesi gereken başlıca beslenme önerileri şunlardır:

- Süt, ayran, kefir, yoğurt tüketimi yeterli kalsiyum ihtiyacını sağlamak amacıyla günlük 2-3 porsiyon olmalıdır.

- Hazır meyve suları, asitli içeceklerden uzak durulmalıdır.

- Çay, kahve tüketimine kafein içeriğinden dolayı dikkat edilmelidir.

- Yiyeceklerde kullanılan tuz oranı azaltılmalıdır, iyotlu tuz kullanılmalıdır.

- İşlenmiş et tüketimi mutlaka azaltılmalıdır. İşlenmiş et ürünlerinin bazıları; pastırma, sosis, jambon, salam, sucuk, kurutulmuş et, salamura et, konserve et gibi ürünlerdir. Dünya Sağlık Örgütü işlenmiş eti 1.grup kanserojen saymaktadır.

- Kuru meyvelerin vitamin mineral içeriği yüksek olduğundan porsiyon kontrolü yapılarak mutlaka her gün tüketilmelidir.

- Zeytin, ceviz gibi omega-3 içeriği yüksek besinler beslenmeye mutlaka düzenli olarak dahil edilmelidir.

- Mevsiminde olan meyve ve sebze tüketimine dikkat edilmelidir.

- Haftada 2 gün kırmızı et, en az 2 gün balık tüketimine mutlaka yer verilmelidir.

- Günlük en az 2,5-3 litre su tüketimine dikkat edelim.

Gebelik sürecinde oluşabilecek vitamin mineral eksikliklerinin yerine koyulması çok önemlidir. Bu yüzde D vitamini, demir, folik asit gibi vitamin minerallerin yerine koyulması bebeğin gelişimini destekler.

 

Bu haber 580 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER HABERLER
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter