17 Ekim 2019 Perşembe
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
HABER DETAYI
‘Memnuniyet’ anketi sonuçlandı
5 kişiden 1’i memnun değil!
Lüleburgaz # 07 Ekim 2019 Pazartesi 07:10

Lüleburgaz Belediyesi’nin 2020-2024 Stratejik Planı doğrultusunda yaptığı memnuniyet anketinden ilginç bir sonuç çıktı. Anketörlerin “Sunulan hizmetlerden memnun musunuz?” sorusuna vatandaşların yüzde 21’i “memnun değilim”, yüzde 28’i “memnunum”, yüzde 51’i ise “orta-idare eder” yanıtını verdi. Bu sonuca göre Lüleburgaz’da yaklaşık her 5 kişiden 1’inin belediye hizmetlerinden memnun olmadığı görüldü.

Tansu Edip GÖKBUDAK

Lüleburgaz Belediye Meclisi’nin Ekim Ayı 2’nci Olağan Oturumu’nda 2020-2024 Stratejik Planı doğrultusunda yapılan “Memnuniyet” anketinin sonuçları dikkat çekti.

Kurumun 2020 -2024 Stratejik Planı hazırlanırken vatandaşın katkılarıyla sorunları, iyileştirmeye açık alanları tespit etmek ve çözüme yönelik stratejiler geliştirmek için yapılan anket kapsamında toplam 2 bin 181 kişiye belediye hizmetlerinden memnun olup olmadıkları soruldu.

23 MAHALLEDE YAPILDI

Vatandaşların öneri ve görüşlerini almak için 23 mahallede parklar, kahvehaneler, terminal, Kongre Meydanı ve AVM’ler olmak üzere bin 360 kişiyle yüz yüze, 821 kişiye de internet üzerinden olmak üzere anket yapıldı.

Ankete bin 156 erkek ve bin 25 kadın cevap verdi.  Ankete katılanların sırasıyla 801’ini üniversite,  652’sini lise, 463’ünü yüksekokul, 145’ini yüksek lisans, 79’unu ortaokul ve 41’ini ilkokul mezunları oluşturdu.

YARISI KARARSIZ, 5’TE BİRİ MEMNUN DEĞİL

Sunulan hizmetlerden memnuniyet oranının ise oldukça düşük seviyede olduğu gözlemlendi. Vatandaşa sorulan “Sunulan hizmetlerden memnun musunuz?” sorusuna vatandaşların yüzde 21’i “memnun değilim”, yüzde 28’i “memnunum” ve yüzde 51’i ise “orta-idare eder” yanıtı verdi. Rastlantısal örneklem yoluyla yapılan anket çalışmasında bu oranlarla birlikte her iki kişiden birinin “idare eder” dediği, her 5 kişiden birinin memnun olmadığı görüldü. Belediye hizmetlerinden memnun olanların sayısının sadece yüzde 28 olarak gerçekleşmesi dikkatlerden kaçmadı.

EN ÖNEMLİ SORUN ‘SOKAK HAYVANLARI’ VE ‘OTOPARK’

Anketörlerin sorduğu “Lüleburgaz’ın en önemli sorunları nedir?” sorusuna verilen cevaplar arasında başı sokak hayvanları ve otopark çekti.

Vatandaşların bu soruya verdiği cevapta en önemli sorun 65 kişinin oylamasıyla sokak hayvanları olarak belirlendi.

63 kişi otopark sorununu ikinci sorun olarak görürken, 47 kişi de yol, köprü ve cadde yapımları seçeneğini işaretledi.

İNTERNETTEN HABERDAR OLUYORLAR

Belediye görevlilerinin vatandaşa sorduğu “Sunulan hizmetlerden nasıl haberdar oluyorsunuz?” sorusuna vatandaşların büyük bir kısmı “internet” cevabını verdi. Rakamsal dağılım göz önüne alındığında Lüleburgazlıların yüzde 31’i internet, yüzde 20’si afiş ve reklam panolarından, yüzde 17’si yerel gazeteden, yüzde 16’sı e-posta, kısa mesaj ve sosyal medya yoluyla, yüzde 8’i belediye personellerinden, yüzde 4’ü radyo ve televizyon haberlerinden duyduğunu belirtti.

Geri kalanı ise belediye birimleri ile Çağrı Merkezi aracılığıyla sunulan hizmetleri duyduğunu işaretledi.

ÖNCELİK YOL YAPIMLARI

Öte yandan ankette “Hangi hizmet alanlarına öncelik verilmelidir” sorusuna 284 kişi ‘yol yapımları’ cevabını verdi.

Sokak hayvanları 233 kişinin yanıtıyla 2’nci olurken, 221 kişi otopark yapımlarına öncelik verilmesi konusunda görüş bildirdi.

ÇALIŞANLAR HİZMETTEN MEMNUN

Tüm bunların yanı sıra 224 belediye çalışanına da “Lüleburgaz Belediyesi’nin hizmetlerinden memnun musunuz?” sorusu yöneltildi.

Bu kişilerin 134’ü memnun, 38’i kararsız, 21’i memnun değilim, 4’ü ise boş seçeneklerini işaretledi. Öte yandan ankete katılanların yaş aralığı ise şöyle;

18 -24 yaş arası: 150

25-34 yaş arası: 727

35-44 yaş arası: 890

45-54 yaş arası: 257

55-64 yaş arası: 134

65 yaş ve üstü: 23

 

 

 

Bu haber 1430 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER HABERLER
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter