16 Ekim 2018 Salı
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 15°C
Parçalı Bulutlu
HABER DETAYI
Parasını ödediği telefonu hiç görmedi!
Lüleburgaz’da yüksek gelen cep telefonu faturasını ödemek için gittiği bayide kendisine yardım amacıyla kredi kullandırıldığı iddia edilen vatandaş, kendisine aslında pahalı bir telefon satıldığını öğrendi.
Lüleburgaz # 14 Nisan 2018 Cumartesi 07:34

Çınar TÜRKMEN-Orhan KONYALI

Lüleburgaz’da yaşayan emekli itfaiye memuru Habil Gönül isimli vatandaş, telefon faturasını ödemek için gittiği telefon bayisinde faturasının 650 TL olduğunu öğrenince şok yaşadı.

Hattını kontörlü hata çevirmek istediğini söyleyen Gönül’e iddiaya göre “Sen kontörlü hata geçme, sana yardımcı olacağız” denildi ve imzası alınarak 2 bin 650 TL verildi.

Habil Gönül “Borcunu öde kalanı da sesin olsun” denilerek eve gönderildi.

Bir sonraki ay faturasını ödemeye gittiğinde 400 TL fatura ödemesi gerektiği söylenen Habil Gönül bunun nedenini sorduğunda kendisine ‘telefon aldığı’ cevabı verildi.

Duruma itiraz eden Gönül, kendisine gösterilen sözleşmede 36 ay taksitle ayda 156 TL’ye pahalı bir telefon modeli satıldığına dair bilgileri gördü.

“BANA TELEFON SATILDIĞINI BİLMİYORDUM”

“O gün ben o sözleşmeyi okumadan imzalamıştım” diyen Habil Gönül, hattının faturasına ilave olarak cep telefonu satılacağının söylenmediğini dile getirdi.

Sözleşmedeki imzanın kendisine ait olduğunu kabul eden Gönül; “Bana vermiş oldukları parayı bana yardımcı olmak için verdiklerini düşündüm, o sebeple kabul ettim. Bana telefon satıldığını bilmiyordum. Bana satıldığı iddia edilen telefon benim elime hiç geçmedi. Kalan borcu da benim ödemem mümkün değil, maddi durumum iyi değil. Emekli bir insanım. Başka kişilerin bu şekilde mağdur olmasını istemiyorum” dedi.

Mağduriyetini gidermek için Savcılığa, Vergi Dairesi’ne, Tüketici Hakem Heyeti’ne ve firmanın müşterinin hizmetlerine giden Habil Gönül, gittiği yerlerden sonuç alamadığını söyledi.

Lüleburgaz Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunan Habil Gönül’e şikayet ettiği konunun hukuki uyuşmazlık olduğu, taleplerinin Hukuk Mahkemeleri’ni veya İcra Müdürlükleri’ni ilgilendirdiği, olayda Cumhuriyet Başsavcılığı’nın yetkisi dahilinde ve soruşturma başlatmayı gerektirecek herhangi bir suç şüphesi olmadığından kovuşturmaya yer olmadığı cevabı verildi.

Savcılığın verdiği bu karara itiraz ederek şüpheliler hakkında kamu davası açılmasını isteyen Gönül’e Kırklareli Sulh Ceza Hakimliği’nden de red cevabı geldi.
Tüketici Hakem Heyeti’nden de cevap alamayan Habil Gönül; “Benim aldığım iddia edilen telefonun faturası kimlere kesilmiş, kimler kullanıyor?” diye sordu.

KOTA TUTTURMA TELAŞI OLABİLİR!

Türkiye genelinde bazı bayilerin kota tutturma telaşı nedeniyle bu tip olayların yaşandığı sıkça basında yer alıyor.

Sistem iddiaya göre şöyle gelişiyor, bayii yetkilisi tarafından vatandaşa borcunu ödemesi adına GSM operatöründeki hattında kayıtlı olan puanları sayesinde operatöründen kredi çekebileceği söyleniyor.

Bayiinin sunduğu ve aylık taksitler halinde geri ödeyeceği kredi miktarını cazip bulan vatandaş, evrakları okumadan imza atıyor.

Vatandaş, yüksek gelen faturasını ödemek için aldığı kredinin, aslında GSM operatörlerin kullanıcılara sunduğu telefon kampanyası olduğunu öğreniyor.

Vatandaşa imza attırılarak alınan telefon aslında vatandaşın kendisine verilmeyip, başka bir müşteriye piyasa göre daha ucuz bir fiyata satılarak üründen tekrar kar elde ediliyor.

Son dönemde Türkiye’de bu tarz olayların arttığı ifade edilirken, bazı bayilerin bu tarz işlemleri yaparak daha fazla kar elde ettiği ve kendilerine verilen satış kotasını tutturmayı amaçladığı öğrenildi.

 

Bu haber 1497 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER HABERLER
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter
xx